HAAGJES SNOEIEN

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Al een dag of drie ben ik buxus aan het snoeien, gewoon, met de hand. De elektrische heggenschaar vind ik meer geschikt voor de taxus-  en de laurier-hagen.

Het betekent lijntjes spannen en afdekken met lakens of werken met parasols als de zon schijnt.

Onvoorstelbaar hoeveel snoeiafval ervan af komt. Stekjes doe ik niet meer aan. Bijna alle buxus in onze tuin heb ik zelf gestekt en er staan nog een paar bakken te wachten op een bestemming.

Het leukste is het snoeien zelf, ik doe het op m’n dooie gemak! Onder je handen veranderen al die te pluizig geworden haagjes weer in hun eigen strakke zelf…..

Leave a Reply

